Pozycjonowanie long tail to promowanie strony, które polega na dobieraniu wielowyrazowych fraz, które będą dopasowane do oferty witryny. Przykładem może być pełna nazwa produktu zamiast określenia jedynie rodzaju asortymentu, jaki jest dostępny w danym serwisie. Takie rozwiązanie ma wiele walorów, dlatego przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na taki właśnie rodzaj promocji swojej firmy w sieci. Pozycjonowanie szerokie można bowiem zastosować do konkretnego produktu, do konkretnej podstrony, a także do określonego modelu towaru.

Pozycjonowanie long tail pozwala dotrzeć do odbiorcy

Przede wszystkim za pomocą pozycjonowania long tail możemy dotrzeć do odbiorców, którzy będą faktycznie zainteresowani naszymi produktami, usługami, bądź treścią, jaką prezentujemy na naszej stronie internetowej. Jest to bardzo dogodna sytuacja, gdyż możemy liczyć na to, że większość wejść na naszą witrynę będzie właśnie dotyczyć tych osób, które wiedzą o naszym produkcie i chcą z niego skorzystać. Przekłada się to zatem na wzrost konwersji, a zatem na konkretny zysk.

Pozycjonowanie long tail i szybka promocja serwisu

Warto również zwrócić uwagę na to, że pozycjonowane long tail pozwoli nam znacznie szybciej wypromować nasz serwis w wynikach wyszukiwania w Google. Będzie to możliwe z tego względu, że będziemy się pozycjonować na frazy, które nie są tak popularne, toteż nie będzie na nie zbyt dużej konkurencji. Dzięki temu wystarczy niekiedy systematycznie wzbogacać swoją witrynę o treści, które będą zawierać pozycjonowanie na długi ogon, by udało się odnieść sukces. Jeśli mamy odpowiednio dużo czasu, będziemy mogli sami zająć się takimi działaniami zamiast zlecać je firmie z zewnątrz.

Z pewnością z punktu widzenia rozwoju biznesu bardzo istotne jest nie tylko to, by pozyskiwać nowych odbiorców, ale również by tworzyć tak zwaną niszę, a więc grono stałych klientów. Dzisiaj nie jest to wcale takie łatwe, ponieważ odbiorca jest wręcz bombardowany różnego rodzaju ofertami. Nigdy więc nie mamy pewności, że nie zdecyduje się on przejść do konkurencji. Jeśli jednak wybierzemy pozycjonowanie long tail wtedy będziemy mogli spodziewać się tego, że odbiorca do nas powróci i dokona kolejnego zakupu.

Jeśli weźmiemy pod uwagę long tail seo, będziemy mogli bardzo szybko wypromować wszystkie produkty, usługi, czy treści, jakie są dostępne na naszej stronie. Nie musimy przy tym wkładać w takie działanie większego wysiłku, jak tylko odpowiednio zoptymalizować treść pod kątem wyszukiwarki. Takie działanie będziemy mogli przeprowadzić w zasadzie tylko raz, bądź też za każdym razem kiedy tylko naszą ofertę wzbogacamy o kolejne towary, usługi, czy informacje.