Pozycjonowanie long tail to określenie na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce, które różni się nieco od tradycyjnej jego formy. Tak zwany długi ogon sprawia, że wysoką pozycję uzyskać mogą długie frazy stanowiące słowa kluczowe. Takie działanie może znaleźć bardzo dobre zastosowanie zwłaszcza w sklepach internetowych.

Zalety długiego ogona

Pozycjonowanie long tail posiada dużą zaletę, która pozwala dotrzeć do konkretnego odbiorcy, posiadającego sprecyzowane oczekiwania. Znajdując również specyficzne dla swojej działalności długie frazy, można mówić o zmniejszeniu konkurencji w danej dziedzinie. Frazy te są unikalne, istnieje więc małe prawdopodobieństwo, że konkurencja będzie pozycjonować się w identyczny sposób.

Pozycjonowanie na długi ogon wiąże się również z niskim współczynnikiem odrzuceń. Oznacza to, że trafiający na daną witrynę użytkownik, otrzymuje taką informację, której w rzeczywistości poszukiwał. Istnieje więc mniejsza szansa, że opuści stronę, nie zaspokajając dzięki niej swoich potrzeb.

Long tail dla sklepów internetowych

Sprzedawcom internetowym wciąż wydaje się, że potencjalni klienci dotrą do ich oferty, na przykład wpisując w wyszukiwarkę frazę „płaszcz”. Tymczasem oczekiwania dzisiejszych konsumentów są coraz bardziej świadome, dlatego tego typu wyszukiwanie może brzmieć „wełniany szary płaszcz damski z kapturem”. Specyfika pozycjonowania long tail polega właśnie na wysokiej pozycji tego typu słów kluczowych. W przypadku sklepów internetowych, które oferują szeroki asortyment liczba takich fraz jest ogromna. Tyczy się to zwłaszcza sprzedawców sprzętów elektronicznych, które często są wyszukiwane z określeniem konkretnej marki.

Szerokie pozycjonowanie może więc idealnie sprawdzić się dla branży e-commerce, gdyż może to spowodować większy ruch na stronie niż tradycyjne pozycjonowanie. Coraz bardziej konkretni użytkownicy nie chcą oni tracić czasu na przeglądanie setki ofert. Wpisując rozbudowaną frazę w wyszukiwarkę, mogą trafić dokładnie na taką ofertę, jakiej poszukują i szybko dokonać odpowiedniego zakupu.