Pozycjonowanie sklepów internetowych to skomplikowany proces. Wielu właścicieli serwisów internetowych uważa, że pozycjonowanie polega jedynie na wrzucaniu linków w ogromnej ilości gdzie tylko się da. Jeszcze do niedawna faktycznie w taki sposób można było osiągnąć dobre pozycje, jednak na szczęście ostatnie zmiany znacznie ukróciły takie podejście.

Wyszukiwarki zaczęły bowiem coraz większą uwagę zwracać na samą zawartość serwisu a także jakość linków do niego prowadzących. Tak zwany spam zaczął być usuwany, na czym zyskali także klienci szukający konkretnych informacji. Obecnie treść ma ogromne znaczenie, więc wymusiło to zmiany w samym podejściu do pozycjonowania. Skończyła się era hurtowego dodawania linków, a zaczął się duży nacisk na jakość. Dlatego też zmiany nastąpiły również w samym procesie pozycjonowania, choć wiele elementów jest niezmiennych od lat. Tak naprawdę każdy pozycjoner ma swoje własne sposoby na to, jak pozycjonować sklep internetowy, jak firmową wizytówkę, a jak inny serwis, jednak ogólnie jest pewien schemat, którego warto się trzymać.

 

Najczęściej pozycjonowanie stron internetowych zaczyna się od dokładnej analizy serwisu, nad którym będzie się pracować.

Taki audyt jest konieczny z tego względu, że pozwoli on na wprowadzenie niezbędnych poprawek optymalizacyjnych, dzięki którym osiągnie się lepsze rezultaty. Kolejny etap to wybór słów kluczowych, na które mają być prowadzone działania pozycjonerskie. Tu często korzysta się z różnych statystyk i narzędzi, przy pomocy których można się dowiedzieć, co wyszukują klienci. Wybór słów w dużym stopniu będzie zależał od rodzaju serwisu, nad jakim się będzie pracować.

Na przykład pozycjonowanie sklepów internetowych to często kilkaset lub nawet kilka tysięcy szczegółowych fraz dla oferowanych produktów, z kolei wizytówkę firmową wystarczy pozycjonować na kilka haseł najmocniej związanych z branżą.

Jeśli powyższe działania będą już zakończone, to można się zabrać za zdobywanie wartościowych linków. Tu można wykorzystać różnego rodzaju katalogi stron, blogi czy serwisy z artykułami sponsorowanymi.