Branża kurierska przeżywa obecnie prawdziwy rozkwit, ale i oblężenie. Wszystko to związane jest z rozwijaniem się sprzedaży internetowej. Ludzie coraz częściej są na tyle wygpdni, że rezygnują ze stania w kolejkach, a więc chodzenia na tradycyjne zakupy. Znacznie chętniej wolą oni wstukać w wyszukiwarkę interesująca ich frazę i porównać oferty, które mają dla nich właściciele sklepów internetowych. W taki sposób, mogą zamówić produkty lub usługi, które muszą klientowi zostac w pewien sposób spakowane i dostarczone. Dawniej, dzwoniono po „siódemkę”, „TNT czy „DHL”. Dzisiaj, klienci będą przede wszystkim kierować się takimi możliwościami, które okażą się dla nich najtańsze.

Podobnie, jak pojawiały się rozległe porównywarki produktów, tak i zaczęły powstawać specjalne strony brokerów, porównujących dostępność i ceny usług kurierskich. Tworzenie sklepów internetowych, rozprowadzających taki rodzaj usług jest nadzwyczaj skomplikowane, ponieważ wymaga stworzenia ogromnej bazy anych i zapoznania się z ofertą ogromnej ilości firm kurierskich. Na rynku polskim, z państw zachodnich przywędrowało przynajmniej kilkadziesiąt różnych firm, które z roku na rok, zyskują na wartości. Aby wybrać daną usługę, w okienku wyszukiwarki musimy umieścić informacje o tym, skąd dokąd chcemy dowieźć paczkę, w jakim terminie, a przede wszystkim, jakich jest gabarytów.

Jeśli odnajdzie się oferta, spełniająca nasze oczekiwania, w kilka sekund wyświetli się firma, z pomocy której mamy skorzystać i kontretna propozycja cenowa. Tworzenie sklepów internetowych o usługach kurierskich powinno opierać się na przejrzystej strukturze – ze względu na fakt, że odbiorcami usług kurierskich będzie bardzo wiele osób, niezależnie od ich wieku, płci i zainteresowań, powinniśmy zadbać o czytelność czcionki i intuicyjność nawigacji.